Circuits Human Face Digitization  - geralt / Pixabay

GPT-3 och vad det betyder för ditt företag

Vad är GPT-3?

GPT-3 (Generative Pre-trained Transformer 3) är en artificiell intelligensalgoritm som kan hjälpa till att bygga AI -system som kan skapa tal eller bilder.

GPT-3-algoritmen kan användas för att till exempel generera text med naturligt språk. Den kan fånga de olika komponenterna i en scen och skapa en naturligt sekvens med en logisk historia.

Det framhålls som ett revolutionerande steg inom AI. Med GPT-3 ange till exempel Google sina avsikter att leda världen i utvecklingen av ny teknik som är avgörande för mänsklighetens framtid.

Varför ditt företag bör bry sig om GPT-3

GPT-3 är en revolutionerande ny typ av maskinöversättning. Det kommer att möjliggöra mer nyanserade, korrekta och uttrycksfulla översättningar. Det kan tillämpas på alla språk.

I framtiden kan vi förvänta oss att denna teknik ersätter mänskliga översättare för många projekt eller uppgifter där översättningar krävs i stor skala eller i bulk, till exempel på populära webbplatser eller sociala medier där innehåll snabbt behöver översättas till olika språk för användare som talar dessa språk.

Hur kan du dra nytta av GPT-3?

Världen blir mer och mer digital, så det är viktigt att förstå fördelarna med att utveckla tex en konversationschattbot. med hjälp av GPT-3. Det kan ge svar på dina kunders frågor, vägleda dem genom en komplex process eller rekommendera artiklar att köpa.

GPT-3 kommer att bli en integrerad del av vårt dagliga liv. 1 miljard människor som använder smarta högtalare och röstassistenter baserade på GPT-3. Den senaste utvecklingen inom röstigenkänning innebär att enheter kan förstå mer komplicerade fraser och svara med ett mer naturligt språk.

I framtiden kan det vara tillgängligt för alla via en mobilapp. När denna milstolpe har uppnåtts skulle det bli betydligt lättare för människor att förstå andra språk och kulturer och kommunicera med dem från sin smartphone.

GTP-3-tjänster kan även skapa webbaserade lösningar som företag kan använda för att förbättra kundservicen. Dessa tjänster kan användas för att automatisera callcenter, översätta webbplatser och samla in kundinformation. Några av de mest populära GTP-3-tjänsterna är till exempel Zendesk, Dialpad och Intercom.

GPT-3
From Wikipedia, the free encyclopedia
https://en.wikipedia.org/wiki/GPT-3

OpenAI API
https://openai.com/blog/openai-api/