Hem » Om Jonas

Om Jonas

Jonas Jaani
Jonas Jaani

Digital möjliggörare inom förändringsledning, effektstyrning, agil projektledning, systeminstallation, informationshantering, intranät, kravhantering, podcast.

Projekterfarenhet:
– Teamledare. Digitala plattformar – stor myndighet.
– Införande av Office 365 i medelstora organisationer.
– Processkartläggning av försäljningsprocesser inom stort industriföretag.
– Webbrevison för myndighet.
– Förändringsledning inom mediekoncern.
– Informationshantering (ECM, dokumenthantering, ärendehantering).
– IT-strategi för myndighet.
– Publika webbplatser inom media, livsmedel och produktbolag.
– Intranät för en stor myndighet.
– Publika webbplatser – myndigheter, medelstora företag
– BI – Business intelligence inom medel- till stora företag.
– Affärssystemsinföranden till små- och medelstora företag.
– Produktutveckling av smartklocka inom ett crowdfundning projekt.
– Digital kommunikationsplan till företag inom fastighet, reklam och konsult.
– Offertarbete i konsultföretag.
– E-handelsplats för biltillbehör.
– Digital coach till ledningsgrupper.
– Kundevent. Arrangemang för 500 personer.
– Hackathon för kund. Projektledning. Genomförande.
– Rekrytering av konsulter.
– Podcast. Producent. Programledare

Kunderfarenhet:
Holmen Group, Husqvarna Group, Kriminalvården, Energimyndigheten, Pensionsmyndigheten, Västerås Stad, ASM Foods, Siemens Industrial Turbomachinery AB, Sandvik, AB Östgöta Correspondenten, Radio & Co, Söderköpings kommun, Swedavia, HeidelbergCement, Martin Servera, Finspångs kommun, LFV, Landstinget i Jönköping

Verktyg/metod:
SharePoint, Office365, Planner, Teams, PowerBI, PowerApps, Excel, Evernote, Salesforce, Lime CRM, Insight Business intelligence, DigRAD Business Affärssystem/ERP, Roxen CMS, WordPress CMS, EPI (Episerver), Microsoft Project, Audacity, Scrum, TFS, PPS, PM3, KIT-UP

Podcast:
www.effekten.se 

Kontakt:
jonas(a)jaani.se

LinkedIn:
https://www.linkedin.com/in/jonasjaani/