Hem » Informationshantering och hur du får det att fungera

Informationshantering och hur du får det att fungera

från podcasten Jaani – digital kunskap

Med framgång har vi nu skapat digitala möten (för att vi måste?!). Detta skapa ett utrymme för att prata om informationshantering. Det kan vara svårt att hålla många ”informationsbollar” i luften: intranät, webbplatser, diarium, GDPR, e-arkiv, dokumenthantering etc. Var börjar man projektet med att få ordning och kommer människor, teknik och arbetsätt att fungera tillsammans? Det är just detta ni måste sätta er ner och prata om. Organisationens ECM (enterprise content management) är en uppgörelse och ett ”nykter samtal” om var och hur information ska hanteras. Med flera projekt bakom mig vet jag att utmaningen ligger i kommunikation och förståelsen för tex begrepp och teknik. Jag pratar lite om erfarenheter i denna podd.

 

Jonas Jaani
Digitalisering av verksamheter. Värdeskapar, förändrar, leder och kommunicerar. Bra på effektstyrning, projektledning, informationshantering och content marketing. Hitta mig i podden Effekten och på Sogeti

Digital transformation, change management, project lead, content marketing. Find me at Sogeti.
Jonas Jaani on EmailJonas Jaani on FacebookJonas Jaani on InstagramJonas Jaani on LinkedinJonas Jaani on TwitterJonas Jaani on Youtube